Uw browser wordt niet meer ondersteund. Voor een optimale ervaring raden wij aan om de laatste versie van Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Google Chrome te downloaden.

Klantenservice

Vragen over een bestelling, betaling of retour? Hier geven we antwoord op de meest voorkomende vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Maak dan gebruik van de chatfunctie (tijdens kantoortijden rechts onderin de website), stuur een mail naar receptie@dyka.nl of neem contact op met de dichtstbijzijnde vestiging. We helpen je graag verder. 

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Het plaatsen van een bestelling kan op verschillende manieren:

  • Loop binnen bij één van onze vestigingen. Hier vind je de vestiging bij jou in de buurt.
  • Neem telefonisch of per mail contact op met één van onze medewerkers om een bestelling te plaatsen. Je vindt het telefoonnummer van de vestiging op de vestigingenpagina. Zorg ervoor dat je het klantnummer bij de hand hebt. Deze heb je nodig om een bestelling te plaatsen. Heb je nog geen klantnummer? Vraag deze dan hier aan.
  • Plaats eenvoudig online een bestelling via onze webshop. Hiervoor heb je een persoonlijk, Mijn DYKA-account nodig. Het MijnDYKA-account vraag je hier aan.
Hoe kan ik zien of het product op voorraad is?

Wij streven ernaar om zoveel mogelijk van onze producten altijd op voorraad te hebben. Is een product niet (voldoende) op voorraad? Dan verschijnt er een melding wanneer je het product in de winkelmand geplaatst hebt. Hieronder lichten we de meldingen verder toe:

Melding Uitleg

Geen melding

Het artikel is voldoende voorradig.
Artikel afhalen is niet mogelijk Je hebt ervoor gekozen om het artikel af te halen bij de vestiging. Het artikel is echter niet voorradig op de vestiging. Neem contact op met de vestiging en vraag naar de mogelijkheden.
Centraal geleverd, aangepaste levertijd Je wilt de order graag laten bezorgen. De vestiging heeft het gewenste product niet op voorraad. De orde wordt nu vanuit het hoofdmagazijn geleverd. Dit zorgt voor een aangepaste levertijd.
Betaal ik verzend- of orderkosten?

Je betaalt geen verzendkosten wanneer je de bestelling afhaalt in één van onze vestigingen. Laat je de bestelling verzenden naar een ander adres in Nederland? Dan is dit gratis bij een orderbedrag van meer dan € 150,- excl BTW. Wanneer dit bedrag lager is, rekenen we € 15,- orderkosten. Voor spoedleveringen en bepaalde niet-standaard producten, worden kosten in rekening gebracht.

Afhalen en bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Het plaatsen van een bestelling kan op verschillende manieren:

  • Loop binnen bij één van onze vestigingen. Hier vind je de vestiging bij jou in de buurt.
  • Neem telefonisch of per mail contact op met één van onze medewerkers om een bestelling te plaatsen. Je vindt het telefoonnummer van de vestiging op de vestigingenpagina. Zorg ervoor dat je het klantnummer bij de hand hebt. Deze heb je nodig om een bestelling te plaatsen. Heb je nog geen klantnummer? Vraag deze dan hier aan.
  • Plaats eenvoudig online een bestelling via onze webshop. Hiervoor heb je een persoonlijk, MijnDYKA-account nodig. Het MijnDYKA-account vraag je hier aan.
Kan ik mijn producten met spoed laten leveren?

Het kan zijn dat je met spoed een bestelling nodig hebt. Wij begrijpen dat je dan snel geholpen wilt worden! Daarom bieden we twee soorten spoeddiensten voor levering op dezelfde dag. Sneldienst: Wanneer je voor 11:00 uur bij een vestiging jouw bestelling doorgeeft, dan bezorgen wij dezelfde dag nog voor 15:00 uur op de bouw of tot 17:00 uur bij je thuis. Spoeddienst: Is er echt nood aan de man? Dan leveren wij binnen drie uur. Neem in dit geval contact op met de vestiging bij jou in de buurt om de beste oplossing te bespreken.

Retourneren

Wat is de retourprocedure?

Wil je één of meerdere materialen retourneren? Stuur dan een e-mail naar de vestiging die de levering heeft verzorgd, of naar de contactpersoon bij DYKA. Het e-mailadres van de vestiging is terug te vinden op de pakbon. In deze e-mail geef je het volgende aan:

  • Welke materialen je wilt retourneren, met foto
  • De reden van het retourneren van de materialen
  • Een factuur (of een kopie) die je bij levering hebt ontvangen.

Op basis van de bovenstaande informatie, zullen wij de aanvraag beoordelen. Wanneer we het verzoek accepteren, ontvang je van ons een retourvoorstel per mail. Dit retourvoorstel is twee weken geldig. Deze moet als kopie geprint op de retourverpakking aanwezig te zijn. Anders kunnen wij dit helaas niet accepteren. Voor de materialen die aan de gestelde voorwaarden voldoen volgt een creditering van maximaal 90% van de oorspronkelijke netto factuurwaarde.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Onze algemene levervoorwaarden blijven ongewijzigd van kracht. Voor een retour geldt het volgende:

  • We nemen alleen materialen retour die door DYKA zijn geleverd
  • De materialen moeten beslist als nieuw verkoopbaar zijn. Dus: onbeschadigd, schoon en compleet.
  • Een retour melden kan uiterlijk binnen 90 dagen na levering.
  • Zelf retourneren van een bestelling kan altijd en wordt in de vestiging afgehandeld.
  • Het ophalen van retourmaterialen door DYKA verzorgen wij kosteloos bij een waarde boven de € 200,00 (excl. btw). Voor retourorders met een waarde onder de € 200,00 (excl. btw), zijn we genoodzaakt € 35,00 aan bijkomende kosten in rekening te brengen.
  • De geretourneerde materialen worden na ontvangst door ons gecontroleerd. Wij bepalen of de geretourneerde materialen weer verkoopbaar zijn. 
Kan ik mijn bestelling in de vestiging retourneren?

Ja, je kunt de retour van een bestelling afhandelen in de vestiging. Ook hier gelden de eerdergenoemde retourvoorwaarden. Om een snelle afhandeling te waarborgen, adviseren we je wel om eerst een mail te sturen met de aanvraag, zodat we vooraf de retour kunnen beoordelen.

Contact

Heb je een algemene vraag?

Voor alle algemene vragen kun je contact met ons opnemen via het algemeen telefoonnummer +31(0)521 5349 11 of een e-mail sturen naar receptie@dyka.nl. Wij behandelen de vraag zo snelmogelijk.

Wat is het adres en wat zijn de openingstijden van ons hoofdkantoor?

Je kunt ons hoofdkantoor bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00u tot 17:00u.

Ons bezoekadres:

Industrieterrein Dolderkanaal
Produktieweg 7
8331 LJ Steenwijk

Ons postadres:

Postbus 33
8330 AA Steenwijk

Wat zijn de adressen en openingstijden van de DYKA vestigingen?

 Raadpleeg het overzicht van de openingstijden van de dichtstbijzijnde DYKA vestiging via deze link.