Kijkje in de keuken bij een vertegenwoordiger MKB

Bij DYKA werken de meeste mensen in het filiaal, in de fabriek of op kantoor. De vertegenwoordigers werken wel met regelmaat thuis maar zitten ook veelal bij de installateur/loodgieter op zaak of bij de klus. Hoe gaan de vertegenwoordigers, nu ze alleen vanuit huis mogen werken, hiermee om? Met dit interview geven we een kijk je in het leven van één van de vertegenwoordigers van DYKA

Wie ben je en wat doe je?

Mijn naam is Rutger Zonnevijlle. Ik ben Vertegenwoordiger MKB Building & Installation in de regio Oost en Midden Nederland. Mijn functie houdt in het kort in, voor de klanten die nog niet gebruik maken van het gemak van online bestellen, dat ik fungeer als intermediair tussen de klant en DYKA. Ze kunnen bij mij terecht voor allerlei soorten vragen, voor advies, informatie over onze producten en diensten, offertes, bestellingen en waar nodig bied ik ondersteuning aan de klant in zowel technische als organisatorische zin. Mocht ik er niet uitkomen dan schakel ik met onze productspecialisten in Steenwijk (Hoofdkantoor DYKA). 

Hoe ziet jouw thuiswerkplek eruit?

Ik zit, net als voor alle verplichte maatregelen, lekker relax aan de keukentafel. Met een kop koffie of met mijn fles water. Dit is voor mij een rustige en vertrouwde plek. Voor mijn vriendin hadden we op de 1e verdieping al een speciale werkkamer gemaakt, omdat zij al regelmatig thuis moest werken en daar toch een duidelijke scheiding in moesten hebben.

 

Hoe ziet nu jouw werkdag er uit?

Veel bellen met collega’s, medewerkers en klanten. Samen zijn we creatief en denken we in mogelijkheden nu er diverse maatregelen zijn genomen door COVID-19. Mijn werkdag start elke dag om 07:30 uur. Onder het genot van een bakje koffie open ik mijn e-mail, beantwoord ik een aantal klantvragen en volg ik mijn to-do lijst van die dag. Dit houdt in dat ik zorg voor de administratieve afhandeling waaronder verwerking van e-mails, offertes op maak en eerder gemaakte offertes na bel, orders verwerk en stel ik verkoopplannen op. Daarnaast heb ik veel contact met onze filialen om ze te ondersteunen met aanvragen. Je hebt alleen in plaats van fysieke afspraken met de klant of collega’s, nu alleen maar telefonische afspraken. Dit is wel anders, maar de klanten vinden ook deze vorm van persoonlijk contact zeer prettig.

Lopen werk en privé nu nog meer door elkaar?

Je probeert een rustige werkplek te creëren. In tegenstelling tot collega’s heb ik nog geen kinderen en maakt het voor mij een stuk eenvoudiger en makkelijker om thuis te werken. Voor mij persoonlijk loopt dit hierdoor niet meer door elkaar dan anders. Je bent en blijft het aanspreekpunt voor de klant voor al hun (technische)vragen!

Lukt het om net zo productief te zijn als normaal?

Je hebt een bepaalde verantwoordelijkheid richting de klant en daar wil je graag voor zijn. Ook in deze roerige tijden met COVID-19 pak je je werk gewoon op, omdat je wil dat alles zo goed mogelijk verloopt. Dat is in die zin niet anders dan voorheen. Gelukkig maar! Persoonlijk hoop ik wel dat ik snel weer de weg op kan en gewoon weer bij de klant kan zitten om nieuwe projecten te bespreken.

Door dit alles heen; wat zie jij als positief?

Persoonlijk vind ik hartstikke mooi om te zien dat iedereen in de bouwketen alles probeert te regelen om ‘gewoon’ het werk door te laten lopen met in acht neming van alle maatregelen omtrent COVID-19. De slogan: ‘Samen klaren we de klus’ heeft nu een extra dimensie gekregen.

Wat wil jij je klanten meegeven?

Allereerst hoop ik dat alles goed gaat met u en uw familie, ondanks de huidige situatie veroorzaakt door COVID-19. Als tweede wil ik benadrukken dat klanten niet bang hoeven te zijn over onze bevoorrading. Deze staat niet onder druk en komt ook niet onder druk te staan. DYKA heeft een fabriek in Nederland, we hebben maatregelen genomen, en hierdoor loopt onze productie en beleveringen gewoon door. Daar mogen we trots op zijn! Laten we samen onze verantwoordelijkheid opnemen en alle nodige voorzorgsmaatregelen treffen om het virus zo spoedig mogelijk te overwinnen.


Bedankt voor het vertrouwen en blijf gezond!

De 9 voordelen van MijnDYKA

Het aanmaken van een MijnDYKA account heeft veel voordelen. Één voordeel is gemakkelijk en veilig bestellen. Benieuwd naar alle voordelen?

Ontdek de DYKA-service

Wij willen samen zorgen voor het beste resultaat voor je klant. Wij maken dit zo makkelijk mogelijk met onze services. Benieuwd welke services wij je kunnen bieden?