Meerdere gebruikersrollen

Binnen uw bedrijf kunnen meerdere collega’s zaken doen met DYKA. Maar niet iedereen is gemachtigd om bijvoorbeeld nettoprijzen te zien of bestellingen te versturen. Daarom bieden wij u verschillende rollen en rechten aan voor het gebruik van Mijn DYKA.
Bekijk hier welke rollen gekoppeld kunnen worden aan één bedrijfsaccount.

Er is één bedrijfsaccount waar meerdere gebruikersrollen aan gekoppeld kunnen worden. Het soort rol bepaalt welke rechten een gebruiker krijgt toegekend en welke informatie wordt getoond. De persoon met de rol ‘hoofd inkoper’ is beheerder van het bedrijfsaccount en kan gebruikers toevoegen, verwijderen en voor iedere gebruiker kiezen welke rol past.

De verschillende rollen

Er zijn 5 verschillende rollen en rechten ontwikkeld voor het gebruik van Mijn DYKA:

  1. Hoofd inkoper
  2. Inkoper
  3. Assistent inkoper
  4. Administratie
  5. (Lid van) Inkooporganisatie

De verschillende gebruikersrollen worden hieronder kort toegelicht

1. Hoofd inkoper

Kan bestellingen maken, versturen en goedkeuren, ziet netto prijzen, alle orders en facturen, contracten, conditiebestanden en heeft toegang tot het beheren van adressen en gebruikersaccounts. 

2. Inkoper

Kan bestellingen maken, versturen en goedkeuren, ziet netto prijzen, alle orders en facturen, contracten, conditiebestanden en heeft toegang tot het beheren van adressen.

3. Assistent inkoper

Kan bestellingen maken, maar niet versturen naar DYKA, (hoofd) inkoper accordeert bestelling, assistent ziet alleen brutoprijzen en eigen bestellingen.

4. Administratie

Ziet alle orders van het bedrijf (kan géén bestelling plaatsen), netto prijzen, facturen, contracten en conditiebestanden en heeft toegang tot het beheren van adressen.

5. Inkooporganisatie

Alleen voor bepaalde bedrijven, wordt per bedrijf ingesteld.

Account aanvragen